Nachlassversteigerung

- Auktionshaus Maidler -

A coproduction of the Munich Biennale with Musik der Jahrhunderte Stuttgart
Sponsored by the German Federal Cultural Foundation
Kindly supported by LOVAAS

Composition: Frederik Neyrinck; dramaturgic concept and direction: Isabelle Kranabetter; stage and costume design: Sarah Hoemske

Play: Teresa Doblinger, Nikolaus Feinig, Andreas Fischer, Gabi Geist, Martin Umbach

When Maidler Auction House places an announcement for an estate auction in the Munich Biennale's program, then one has to wonder about this. After all, music supplies are not on the inventory list. Is this long-established institution planning perhaps a re-orientation of its auction performances and starting a corresponding pilot test as part of the Biennale? This is an opaque affair. Therefore, here is the original announcement:
"Maidler Auction House: Estate Auction. The contents of a well-kept 4-room apartment with approximately 80 square meters of living and floor space at Fürstenstrasse 6 (80333 Munich) will be auctioned off to the highest bidders. At the viewing there will be, among other objects, jewelry; contemporary art; a designer bed with mattress; a historical folding screen; window blinds with slats; tropical plants; an aquarium including contents; a kitchen complete with electrical appliances; a vacuum cleaner; a stereo system; surveillance cameras; a DVD player; a telephone with answering machine; hygienic articles; and eyeglasses. No limits are set on all of the items. Cash payments only. The auction will take place over a period of several days and requires advanced registration at one of the Biennale's advance ticket sales outlets."

Frederik Neyrinck composition

Frederik Neyrinck, born in 1985 in Kortrijk, Belgium, studied piano and composition at the conservatories in Brussels, Stuttgart, and Graz. Following his studies, he worked in and with ensembles such as Klangforum Wien; Neue Vocalsolisten Stuttgart; Nadar Ensemble; and Flanders Symphony Orchestra. In addition, he is the founder of the Belgian Odysseia Ensemble and one of the organizers of the contemporary music festival TIK TAK TOE in Meigem, Belgium. He has been a pianist with Platypus Ensemble (Vienna) since 2013, and he performed concerts with them at, to name a few, Konzerthaus Wien; World Music Days; Gustav Mahler Musikwochen Toblach; Atlatszlo Hang Festival Budapest; Wien Modern; and in Tokyo as part of the "Re:construction" project.

Isabelle Kranabetter dramaturgic concept and direction

Sarah Hoemske stage and costume design

Andreas Fischer Singer

Der Bass Andreas Fischer studierte Schulmusik und Gesang in Stuttgart und Wien. Schon während des Studiums wurde das Interesse an zeitgenössischer Musik zum zentralen Aspekt seiner Arbeit. Als freischaffender Sänger, Ensembleleiter und als der Bass der Neuen Vocalsolisten Stuttgart wirkte er bei ungezählten Uraufführungen, CD - und Rundfunkproduktionen mit. Dabei ist ihm der enge und produktive Kontakt zu den Komponisten besonders wichtig. So arbeitete er in den letzten Jahren intensiv mit Karlheinz Stockhausen, Helmut Lachenmann, Luciano Berio, Peter Eötvös, Chaya Czernowin, Brian Ferneyhough, Beat Furrer, Salvatore Sciarrino und George Aperghis zusammen, um nur Einige zu nennen.
Sein besonderes Interesse gilt auch dem Musiktheater. So sang er 2000 beim Festival d'automne in Paris die Rolle des Perseo in der Oper Perseo e Andromeda von Salvatore Sciarrino, stellte bei den Schwetzinger Festspielen 2001 den Bacon in der gleichnamigen Oper von Manuel Hidalgo dar, war 2003 bei der Uraufführung von Hilda Paredes' Oper The Phantom Palace beim Festival of Arts and Ideas in New Haven in der Titelpartie des Benefactor zu hören und sang sämtliche Basspartien bei der Weltpremiere von Brian Ferneyhoughs Shadowtime im Rahmen der Münchner Biennale, beim Festival d'autommne in Paris, in der English National Opera in London und beim Lincoln Center Arts Festival in New York.
Mit der Rolle des Father in der Oper Zaide/Adama von Chaya Czernowin debütierte er im Sommer 2006 bei den Salzburger Festspielen. Mit derselben Produktion gastierte er 2007 am Theater Basel und war in einer Neuproduktion derselben Oper im Frühjahr 2008 am Theater Bremen zu sehen. Es folgten Uraufführungen von Enno Poppes Oper Arbeit, Nahrung, Wohnung und Aura, der Oper von José Maria Sanchez-Verdù. Im Sommer 2010 führte er Chaya Czernowins Oper Pnima an der Staatsoper Stuttgart auf.

Cast & credits

Composition: Frederik Neyrinck

dramaturgic concept and direction: Isabelle Kranabetter

stage and costume design: Sarah Hoemske

Play: Teresa Doblinger, Nikolaus Feinig, Andreas Fischer, Gabi Geist, Martin Umbach

Synchronization: Stefanie Dischinger, Arno Friedrich

Musik der Jahrhunderte Stuttgart Kulturstiftung des Bundes




kindly supported by

Lovaas

Privatsache

This website uses cookies to provide the best experience. For more information please see our Data privacy statement. OK